Selamat Datang :)

Friday, February 8, 2013

kisah hati dan jiwa....



Gertak hati aku....
...kepada jiwa aku...

Kenapa mesti bersedih dan bersusah hati....??!!
Sedangkan kita boleh tersenyum...
Senyumlah walaupun terkadang 
kita senyum dalam tangisan...
Senyumlah... 
Kerana sesungguhnya senyum itu pengubat luka.....

Gertak hati aku....
...kepada jiwa aku..


adakah engkau telah ampuni dia..?
...adakah engkau lupakan dia?
lupakah pada seksaan kau?!
tak ingatkah pada segala janji palsunya kepada engkau...?!?
tidak ingat kah pada senyumannya yang ternyata palsu?


Sentak jiwa ku....
...kepada hatiku...

Bukan aku  tak mahu
Bukan aku tak lari...
Bukan aku tak buang...
Bukan aku tak CUBA...
...melupakan nya
....menyingkirkan nya
...menyisihkan nya
dari puspa rindu hati aku ini...

atau...

Gertak hati aku lagi....
...kepada jiwa aku..


...engkau masih sayangkan dia..
...engkau masih rindukan dia...
...engkau masih dambakan dia..
...engkau masih dahaga kasih yang ternyata palsu itu...
engkau masih..masih...masih... dan masih..?!!?



aduhai laksana batu besar di tepian pantai
dipukul ombak berkali-kali...
terluka masih kukuh disitu..
tercedera masih tak tumbang...
diconteng pelawat pantai... masih tidak berganjak...
suci... sesuci rindu aku...
suci... sesuci kasih aku...
suci... sesuci pasrah aku...
Wahai Alam....
...pujuk lah hati aku...

Duhai bulan...
...sejukanlah hati aku...
...hujan...
lemaskanlah rindu aku...
Tuhan...
bantu lah aku melupakannya...
Aku tiada daya lagi...
Aku tiada daya lagi...
Aku tanpa daya lagi...
....merawat sendiri rindu ini...
....membebatkan sendiri luka ini...
....menyandar sendiri kepada harapan...


Pilu ini sesungguhnya
menifestasi kasihku
yang tiada cabang
satu arah yang lurus untuk hatinya...

adakah... ini..
...suratan perpisahan...

Aduhai...
kebahagiaan tak mau menjenguk aku....

No comments:

Post a Comment