Selamat Datang :)

Wednesday, February 20, 2013

:P jgn marah ar... betoi kan.....


Suatu hari ada seorang perempuan yang ingin mencari jodoh, dia mendambakan seorang lelaki yang sempurna, akhirnya setelah berapa lama dia mencari dan tidak bertemu dia pun menyerah dan pergi ke kedai yang menjual lelaki-lelaki yang siap untuk dijadikan suami....(aleh ada ka kedai mcm ni??? mungkin untuk wanita2 ja kot...)

Setelah sampai di kedai itu maka dia pun naik ke tingkat satu dan dia sempat membaca tulisan di atasnya
" KUALITI @ mutu Lelaki- BERIMAN, ALIM, TANGGUNGJAWAB" lantas dia berbisik dalam hati, " cantik dan sesuai dengan yang aku harapkan"

Kemudian dia melihat tangga untuk ke tingkat dua dan ia pun menaikinya, dan dia membaca tulisan pada pintu masuk...
" KUALITI @ mutu Lelaki- BERIMAN, ALIM, TANGGUNGJAWAB, SUDAH MEMPUNYAI PEKERJAAN HALAL"

Sang wanita tersebut lantas berbisik dalam hati, " ini dia cantik dan sesuai dengan yang aku harapkan dan sudah mempunyai pekerjaan jadi aku tak perlu susah lagi"

Maka dia pun mencari-cari suami yang dicari, dengan tidak disengajakan dia terjumpa tangga untuk ke tingkat ketiga dan dia pun naik ke tingkat tiga. Sesampai dia di tingkat tiga dia membaca tulisan diatas pintu masuk...
" KUALITI @ mutu Lelaki- BERIMAN, ALIM,  TIDAK MENYEKUTUKAN ALLAH, BERPENDIDIKAN TINGGI, TANGGUNGJAWAB, SUDAH MEMPUNYAI PEKERJAAN HALAL"

laju didalam hati dia berbisik kembali " wah.... terbaik ini sudah lebih dari yang aku harapkan, aku akan terus naik sampai aku berjumpa dengan yang terbaik"

akhirnya dia naik ke tingkat keempat dan dia membaca tulisan diatan pintu masuk tersebut...

" KUALITI @ mutu Lelaki- BERIMAN, ALIM,  TIDAK MENYEKUTUKAN ALLAH, BERPENDIDIKAN TINGGI, TANGGUNGJAWAB, SUDAH MEMPUNYAI PEKERJAAN HALAL
DAN MEMPUNYAI DAYA USAHA YANG MAJU"

Sang wanita tersebut lantas berbisik dalam hati, " ini sudah lebih dari apa yang aku harap dan inginkan, aku mesti naik ke tingkat lima"

Setelah sampai di tingkat lima dia pun membaca tulisan diatas pintu masuk...

" KUALITI @ mutu Lelaki- BERIMAN, ALIM,  TIDAK MENYEKUTUKAN ALLAH, BERPENDIDIKAN TINGGI, TANGGUNGJAWAB, SUDAH MEMPUNYAI PEKERJAAN HALAL
DAN MEMPUNYAI DAYA USAHA YANG MAJU, BOLEH BERNIKAH DAN MASIH BUJANG"

Sang wanita itu pun berbisik riang dalam hatinya,"alangkah beruntungnya aku, aku harus dan mesti mendapatkan yang lebih lagi dari ini, aku harus naik lagi ketingkat yang lebih atas...." hatinya tertawa bangga dan akhirnya dia mencari tangga untuk naik ke tingkat enam dengan semangat dia menaiki tangga dengan hati yang tertawa....

Sesampai saja di tingkat enam dia pun mencari pintu masuk.... setelah lama mencari maka dia berjumpa pintu tersebut dan dia pun membaca tulisan diatas pintu tersebut....

"ANDA ADALAH ORANG YANG KE 100,999,891 DARI ORANG-ORANG YANG TAMAK DAN TIDAK PERNAH BERSYUKUR ATAS APA YANG TELAH DIBERIKAN OLEH ALLAH SWT PADA AWALNYA"

Sang wanita pun terkejut dan dia pun segera mencari tangga untuk turun ke tingkat lima, akan tetapi apa yang ditemukan ialah pintu yang telah tertutup rapat dan dia pun terpaku di tingkat enam. Dia menyesal kerana tidak bersyukur dengan apa yang telah di perolehi pada awalnya... Ini lah balasannya kepada orang yang tidak pernah puas dan tidak pandai bersyukur dengan apa yang telah diberikan....

#biasa ar perempuan... apa yang cukup dan puaskan hati mereka??? tetap tamak inginkan yang lebih dan   lebih dan lebih... nak yang terbaik dan sempurna tapi diri mereka cukup ka semua tu??? sama juga lelaki tapi tak la seteruk tu....



No comments:

Post a Comment