Selamat Datang :)

Thursday, February 21, 2013

.................


Di atas sejadah ini aku duduk terdiam
menadahkan tangan mengharapkan keredaanMU
aku iklaskan air mata membasahi pipi...
hanya untuk sedikit nikmat dariMU
disaat jiwa dan rga sedang teruji...
aku pasrahkan... aku iklaskan diri ini...
semoga aku tidak kehilangan arah...
tegak berdiri... selalunya lurus dijalanMU...
puji dan syukur senantiasa aku ucapkan...
dalam iklas menerima nikmat dan cubaan dari MU
hanay untuk mencari bekal untuk aku dikemudian hari...
dan dalam mengharungi kehidupan yang panjang dan abadi....


demi dirimu aku lakukan segalanya...
walaupun aku sedar akan bahawa itu tidak akan memberi sebuah erti...
ini terkadang membuatkan aku berfikir...
ketika cinta yang aku berikan hanyalah sia-sia
inikah erti dari sebuah percintaan yang aku berikan kepadamu....?

melayang tinggi hayalku
saat teringat padamu
pada sebuah kasih terindah
yang pernah mengisi hati suciku
saat terindah bersamamu
kini hanyalah tinggal kenangan
kerana takdir telah berbicara
kau tercipta bukanlah untuk menemaniku...


Tegapkah hatiku untuk sentiasa menerima kenyataan seperti ini???
perasaan yang terlalu aneh dalam hati membuatku rungsing dan gundah gulana...
ini sungguh menyakitkan hatiku
senyummu yang dulu selalu membuatkan aku bahagia
nampaknya tak kan mungkin aku temui lagi...


apakah semua cinta selalu berakhir seperti ini????
kini....
hanya rintihan hujan dan kalungan kesepian
menjadi teman setiaku...
yang dahulunya diisi oleh senda tawamu
setelah kau hilang dari hidupku
setiap waktu yang aku lalui terasa hampa
kerana...
hanya penyesalan dan kesepian yang kurasa dan nikmati...

1 comment: